Niepubliczna Szkoła Ślimaczek

ulotka

Oferta cenowa Niepublicznej Szkoły Podstawowej Ślimaczek

  • Wpisowe  jednorazowe - 300zł  / dla absolwentów Przedszkola Ślimaczek 150zł
  • Czesne  całoroczne -  400 zł miesięcznie
  • Dwudaniowy obiad - 7 zł dziennie- odpis  stawki żywieniowej ,w momencie zgłoszenia  nieobecności dziecka do godz. 8:00
  • Dla Ucznia Szkoły, który ma rodzeństwo w Niepublicznym Przedszkolu Ślimaczek ( pakiet 9-cio godzinny ) lub w Niepublicznej Szkole Ślimaczek czesne wynosi 70%  od kwoty 400 zł-/280zł/
  • Dla uczniów niekorzystających ze świetlicy czesne  całoroczne wynosi 300 zł miesięcznie

 

Filozofia szkoły - Szkoła przyszłości

  • dążymy do tego, aby nauka w szkole była przyjemnością
  • rozbudzamy w dzieciach potrzebę poznawania świata i przyswajania nowych informacj
  • mówimy językiem, który jest dla uczniów zrozumiały i przyswajalny
  • wykorzystujemy nowoczesny sprzęt: tablice interaktywne oraz komputery
  • korzystamy również  z  pomocy dydaktycznych Montessori
  • ludzie, których zatrudniamy to profesjonalnie przygotowani nauczyciele, dla których nauczanie jest powołaniem. Są kreatywni otwarci, komunikatywni, zadowoleni i uśmiechnięci
  • indywidualizujemy podejście do ucznia – klasy liczą 15 osób
  • rozwijamy indywidualną inteligencję emocjonalną
  • oceniamy obiektywnie w oparciu o umiejętności    
  • u nas dzieci zadają więcej pytań niż nauczyciele

Pracujemy w oparciu  o autorski, innowacyjny program nauczania „Mały Przedsiębiorca” oraz program nauczania Didasko  „Od A do Z „ kładąc  duży nacisk na:
  • aktywne wykorzystanie wszystkich zmysłów
  • selektywne czytanie
  • umiejętności matematyczne
  • przedsiębiorczość
  • skuteczne prezentacje
  • współpracę zespołową
  • samodzielność
  • efektywne sporządzanie notatek
  • planowanie nauki i zabawy
  • myślenie logiczne, systemowe
  • savoir -vivre w życiu codziennym

Naszym uczniom zapewniamy:
  • alternatywną formę optymalnej i wszechstronnej ukierunkowanej opieki
  • możliwość pogłębiania wiedzy i stymulowania rozwoju
  • zorganizowany czas od 7:00 do godziny 17.00 .Większa część procesu nauki ucznia realizowana jest w szkole, dlatego nasi podopieczni po powrocie do domu mają czas dla siebie, najbliższych i przyjaciół.
  • plac zabaw
  • bezpieczne otoczenie
  • codzienną naukę 2 języków obcych
  • obok tradycyjnego w-fu naukę pływania
  • białe i zielone szkoły
  • współpraca międzynarodowa


Misja szkoły

Misją naszej szkoły jest stworzenie inspirującego środowiska, w którym dobre wychowanie i wysoki poziom edukacji przygotują młodych ludzi na wyzwania, jakie stawia przed nimi współczesny świat.
Pragniemy, aby naszych absolwentów cechowała swoboda porozumiewania się w językach obcych oraz gruntowne wykształcenie ogólne.  Staramy się rozwinąć w nich zdolność logicznego myślenia, kreatywność, samodzielność, przedsiębiorczość, odpowiedzialność oraz umiejętność współpracy w grupie.  W wychowaniu kładziemy szczególny nacisk na zasady savoir-vivre'u oraz obcowanie z kulturą i sztuką.
 
Naszą misję realizujemy poprzez wspólne działania uczniów, rodziców i nauczycieli. Wysiłek, jaki wkładamy w wychowanie i edukację, daje naszym podopiecznym podstawy do osiągnięcia życiowego sukcesu

Rozwijamy indywidualny potencjał uczniów, wytyczamy ścieżkę kariery szkolnej wykorzystując nowoczesne formy kształcenia.
  • wychowanie
  • wpajanie nieprzemijających wartości moralnych i zasad savoir-vivre,
  • wyrabianie potrzeby obcowania z kulturą wyższą, 
  • aktywne uczestnictwo uczniów w wydarzeniach kulturalnych, 
  • uwrażliwianie młodego człowieka na piękno i estetykę,
  • rozwijanie naturalnego potencjału twórczego,
  • stosowanie innowacyjnych metod edukacyjno-pedagogicznych.

Wizja
  • uczymy dzieci wykorzystywać wiedzę we współczesnym świecie
  • dbamy by dzieci wzrastały w atmosferze przychylnej uczniowi, twórczej, pełnej optymizmu i wiary we własne siły
  • każdy uczeń ma wyznaczoną indywidualną ścieżkę rozwoju. Rozpoczyna drogę własnej edukacji od diagnozy swojego stylu uczenia, własnej strategii poznawania świata, dominującej inteligencji i indywidualnego systemu sensorycznego.

Absolwent Niepublicznej  Szkoły Podstawowej Ślimaczek to:    
  • człowiek rozbudzony poznawczo
  • kreatywny, o rozwiniętych kompetencjach psychospołecznych
  • asertywny, komunikatywny, świadomy swoich mocnych i słabych stron
  • dobrze wychowany
  • posiada wysokie kompetencje edukacyjne oraz aktywnie wykorzystuje języki obce
  • to osoba potrafiąca się uczyć i aktywnie wykorzystująca wiedzę na co dzień oraz w sprawdzianach kompetencji
  • człowiek zmotywowany do pogłębiania swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności

Urodziny

Urodziny w przedszkolu
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą urodzin, które możemy zorganizować w przedszkolu. Dziecko i jego gości spotka wiele atrakcji takich jak: konkursy z nagrodami, śpiewanie piosenek, niespodzianki. Szczegółowe informacje w zakładce zasady.

Nie musisz martwić się już o przygotowanie i dekorację mieszkania, poczęstunek, wymyślanie zabaw dla swojego dziecka i jego przyjaciół, a także o sprzątanie, ponieważ to wszystko ZROBIMY ZA CIEBIE.

Nasza wykwalifikowana kadra wprowadzi dzieci w świat zabawy, w której mogą wcielić się w postacie z bajek, zanurzyć się w krainie biedronek, pszczółek czy choć przez chwilę stać się piratem, kosmitą lub kowbojem.

PAKIET PODSTAWOWY:
  • Rezerwację sali na wyłączność klienta (2 godziny niezapomnianej zabawy);
  • Dekorację sali,
  • Animatorkę prowadzącą całą imprezę (możliwość zorganizowania urodzin bez prowadzącego animatora);
  • Rekwizyty i pomoce do zabaw;
  • Zastawa stołowa dla dzieci;
  • Motyw przewodni zabawy - do wyboru;
DODATKOWE ATRAKCJE:
  • Malowanie twarzy dzieci
  • Zdjęcia z imprezy na płycie CD
PRZYKŁADOWE MOTYWY PRZEWODNIE URODZIN:
  • Piraci
  • Kowboje
  • Indianie
  • Podróż pociągiem
  • Podróż po kontynentach lub krajach
  • Kosmici
  • Biedroneczki
  • Bal u Księżniczki
  • Podwodny świat
Zasady organizowania urodziny:
  • Górna granica wieku dzieci, dla których możemy zorganizować urodziny w naszym przedszkolu to 12 lat.
  • Ilość dzieci ograniczona do 15.
  • Imprezy okolicznościowe organizujemy w weekendy: sobota ,niedziela ( godziny do ustalenia).
  • Termin urodzin należy zarezerwować minimum 7 dni przed imprezą .
  • Warunkiem dokonania rezerwacji jest wpłata zaliczki przelewem lub bezpośrednio w Przedszkolu „Ślimaczek" w wysokości min. 150 zł oraz podpisanie umowy o organizacji przyjęcia urodzinowego.

W przypadku braku wpłaty zaliczki po dokonaniu wstępnej rezerwacji termin automatycznie przepada w przeciągu
3 dni bez wcześniejszego informowania o anulowaniu rezerwacji.

W przypadku rezygnacji z imprezy wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.

Wstępnej rezerwacji można dokonać osobiście lub telefonicznie 68 458 26 21        

Istnieje możliwość zakupienia poczęstunku dla rodziców:

  • Kawa, herbata, woda, sok, ciastka

Cennik urodzin

  • Solenizant (Jubilat) i do 10 gości: 400 zł (impreza z animatorem ,poczęstunkiem i zaproszeniami)
  • Solenizant (Jubilat) i do 10 gości: 250 zł (impreza bez animatora i poczęstunku )
  • Każda kolejna osoba +30 zł
  • Przedłużenie urodzin o dodatkową godzinę: 100 zł bez animatora, 150 zł z animatorem - (do wcześniejszego uzgodnienia)
  • Malowanie buziek dzieci 50 zł (za wszystkie dzieci)
  • Sesja zdjęciowa - 50 zdjęć z imprezy (na płycie CD) - 40 zł

Istnieje możliwość zamówienia tortu .

Bezpieczeństwo

Ubezpieczenie w żłobku rok szkolny 2016/2017: 

Grupy

Grupa „Bączki”

Wychowawca:
mgr Natalia Boch

Wrzesień był miesiącem pełnym nowych i ciekawych doświadczeń. Głównie dlatego, że „Bączki” po raz pierwszy zetknęły się z przedszkolną rzeczywistością – trudne rozstania z mama i tatą oraz strach przed nieznanym dostarczały dzieciom wielu emocji. Jednak każdy „Bączek” już wie, że na wszelkie smutki najlepsza jest zabawa w miłym towarzystwie, wspólne śpiewanie, zabawy na świeżym powietrzu oraz ciepłe słowa z ust pań.

Pierwszy miesiąc w Ślimaczku był dla dzieci czasem poznania budynku przedszkola, placu zabaw, nauczycieli oraz osób pracujących w przedszkolu. Dzieci uczestniczyły w bardzo ciekawych zajęciach, m.in.:
j. angielski, j. niemiecki, logorytmika, muzykoterapia czy zajęcia badawcze, dzięki którym dzieci z każdym dniem chętniej i odważniej włączały się w proponowane im zabawy. Każdy dzień w przedszkolu dostarczał nowych i ciekawych przeżyć – było malowanie palcami, lepienie z plasteliny, klejenie, kolorowanie, zabawy z kolorami, śpiewanie, tańczenie, ale przede wszystkim poznawanie nowych kolegów i koleżanek oraz zasad wspólnej, zgodnej zabawy w grupie.


Październik 2012
W tym miesiącu Bączki po raz pierwszy, wspólnie z Motylkami oraz Żuczkami, obejrzały prawdziwy teatrzyk kukiełkowy pt. „Lalkarz – awantura w krainie lalek”. Zabawy i śmiechu było co niemiara, a kukiełki - Kropek i Kreska zostały obsypane gromkimi brawami. Wszystkie Bączki już wiedzą, co to teatrzyk i kukiełka oraz jak właściwie zachować się podczas występu. Rodzice...możecie być dumni ze swoich pociech! Niemniej radości przyniósł nam jesienny koncert „Bębenek i przyjaciele”, podczas którego Bąki pilnie przyglądały się wszystkim prezentowanym instrumentom. Jednak  największą atrakcją była możliwość zagrania na tych wspaniałych instrumentach – można powiedzieć, że pierwszy koncert za nami. W październiku został także ogłoszony nasz grupowy konkurs na najpiękniejsze korale Pani Jesieni. Wykonane prace efektownie zdobiły galerię przy sali Bączków a wybór najciekawszej i najpiękniejszej biżuterii dla Pani Jesieni nie był łatwym, dlatego....nagrodzone zostały wszystkie dzieci biorące udział w konkursie. Miesiąc październik to również jesienna sesja zdjęciowa pod okiem profesjonalnego fotografa. Jak i wspólne zabawy z kolegami i koleżankami, nowe przyjaźnie, malowanie farbami, zabawy z plasteliną, przyklejanki oraz zabawy z wielką, kolorową chustą.

Grupa „Motylki”

Wychowawcy:
mgr Magdalena Koźba
mgr Elżbieta Firuta


Minął pierwszy miesiąc naszej wspólnej przygody. Dzieci na każdym kroku udowadniały nam, jak dzielnymi są przedszkolakami. Nie jesteśmy już grupą „Bączków”...jesteśmy teraz starszymi „Motylkami”, które mają swoją, nowiutką salę. Mamy nowe koleżanki i kolegów, którzy od niedawna chodzą z nami do przedszkola. Troszkę jeszcze się smucą i tęsknią za rodzicami, ale to jest naturalne i na pewno niedługo minie. Potrzebują jeszcze trochę czasu, by zaadoptować się w naszej grupie i przedszkolu. Wspaniale jednak poradziły sobie w tym najtrudniejszym dla nich okresie. Gratulujemy!!!! Możecie być Państwo dumni ze swoich pociech.

Wrzesień był dla nas naprawdę pracowity. Dzieci poznały nowe panie, salę, nowych kolegów i koleżanki. Ważne jest dla nas to, by Motylki dobrze czuły się w swojej grupie i utożsamiły się z nią każdego dnia. W osiągnięciu tego celu pomogły nam różne zabawy integracyjne, tańce i śpiew. Przez cały czas wdrażaliśmy się do zgodnej zabawy, staraliśmy się pamiętać o używaniu form grzecznościowych oraz o uprzejmym zachowaniu w stosunku do innych. Jesteśmy ponadto coraz bardziej samodzielni. Zaprzyjaźniliśmy się z Misiem Ptysiem mieszkającym w przedszkolu. Pokazał on nam gdzie mieszkają inne zabawki w naszej sali. Spogląda często, gdy razem się bawimy i sprzątamy salę po skończonej zabawie. Obserwuje nas, gdy z Panem Larym pilnie, przez zabawę, uczymy się języka angielskiego. Podpatruje nas również, gdy z Panią Wiktorią poznajemy nowe, niemieckie słówka, tańczymy i śpiewamy wspaniałe, radosne piosenki. Miś Ptyś wie doskonale, że bardzo lubimy gimnastykować się z Panią Martą, która zawsze chętnie bawi się z nami w naszą ulubioną zabawą „Piłka parzy”. Uwielbiamy też zajęcia taneczne, logo rytmikę i muzykoterapię, podczas której próbujemy grać na przeróżnych instrumentach.
Gimnastykowaliśmy również buzie i języki z naszymi paniami, strojąc różne miny do lusterek. Czasem wyglądaliśmy groźnie, a czasem śmiesznie! Nabyliśmy umiejętność poprawnego posługiwania się takimi określeniami jak: duża/wysoka, mała/niska, potrafimy też określać położenie przedmiotu (na, pod, obok, za). Umiemy już nawet chodzić parami, śpiewając jednocześnie piosenki pod tytułem „Mój pies”, „Jestem sobie przedszkolaczek” oraz „Skrzaty”, których nauczyły nas nasze panie. Uczymy się również poprawnego zachowania przy stole oraz staramy się przezwyciężać uprzedzenia do niektórych potraw. Wiemy też, że należy myć ręce po i przed każdym posiłkiem, po powrocie z placu przedszkolnego oraz po skorzystaniu z toalety. Panie wyznaczają nam dyżury w grupie. Są dyżurni sprawujący opiekę nad stolikami, klockami, książeczkami, lalkami, misiami oraz samochodami. Mamy też tablicę „Wzmocnień pozytywnych”, na której panie nagradzają nas uśmiechami za naszą samodzielność, a także zgodną zabawę, współpracę, koleżeńskość, ogólnie mówiąc za poprawne zachowanie.

W październiku razem z dziećmi będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, zgromadzimy dary jesieni. Poznamy również jesienne zwyczaje zwierzaków-futrzaków. W dalszym ciągu będziemy uczyć się być samodzielnym, bezkonfliktowej zabawy, spróbujemy nie wyrywać sobie zabawek oraz odkładać je na wyznaczone miejsca po skończonej zabawie. Drodzy Rodzice! Zależy nam, by Państwa dzieci czuły się z nami dobrze. Dlatego też staramy się stworzyć atmosferę pełną poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i radości. Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzyliście nas Państwo, powierzając nam opiekę nad swoimi najcenniejszymi skarbami.

Październik 2012
W październiku zostały zrealizowane zadania zgodnie z planem dydaktyczno-wychowawczym. 1 października w naszym przedszkolu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzyki. Dzieci zaprezentowały przed szerokim gronem publiczności  liczne piosenki. Miały też okazję do obejrzenia repertuaru przygotowanego przez dzieci z innych grup. Każdy uczestnik otrzymał wyróżnienie w formie medalu, a ten szczególny dzień upamiętniły wspólne fotografie.

„Biedroneczki”  zapoznały się  z charakterystycznymi cechami jesieni. Poznały wybrane gatunki drzew, wygląd ich liści owoców oraz grzybów.  Dokonywały ćwiczeń klasyfikacyjnych oraz odtwarzały podane rytmy na materiale przyrodniczym. Dzieci brały udział w inscenizacji wiersza T. Fiutowskiej „Wszystko jesienne” oraz śpiewały piosenki o tematyce jesiennej. Ponadto wykonały szereg prac plastycznych z użyciem jesiennych liści oraz poznały technikę stemplowania. Miały również okazję do bezpośredniej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią w trakcie spacerów po okolicy przedszkola. Dnia 10.10.2012 r. w ramach Święta Drzewa „ Biedroneczki”  z ogromną radością udały się na plac przedszkolny i zasadziły drzewko. Poznały etapy działań przy sadzeniu drzewa, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wody - podlanie go.  Była to świetna okazja do nabywanie opiekuńczego  stosunku do świata roślin oraz dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody i skutków negatywnych działań człowieka wobec środowiska. Wspólnie wykonane zdjęcie pozwoli na dostrzeganie zmian i różnic w  wzroście oraz w wyglądzie drzewka w różnych porach roku. Na zakończenie dzieci złożyły „zielone ślubowanie” – obietnicę opieki nad drzewkiem. Tego samego dnia „ Biedroneczki” wykonały wspólną pracę plastyczną w formie przestrzennej na „konkurs drzewa”, otrzymując nagrodę w formie dyplomu oraz łakoci. W październiku „ Biedroneczki” miały okazję wykazać się również znajomością bezpiecznego zachowania się na drodze biorąc udział w konkursie plastycznym „Bezpieczna droga do przedszkola”. Dużą uwagę poświęciliśmy na kształtowanie prawidłowych reakcji na sygnały wzrokowe i dźwiękowe w ruchu drogowym. Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego dla pieszych oraz znają miejsca bezpiecznego przejścia na drugą stronę jezdni. Ponadto rozmawialiśmy o niebezpieczeństwach wynikających z zabaw w niedozwolonych miejscach, w efekcie czego dzieci potrafią wskazać miejsca przyjazne zabawie. 

W celu rozwijania więzi przyjaźni ze społecznością przedszkolną, jak również budzeniu szacunku do pracy nauczyciela i personelu obsługi przedszkola „ Biedroneczki” zapoznały się z Dniem Edukacji Narodowej. Dzieci nauczyły się, a następnie zaprezentowały wierszyk Anny Bębenek „ Nasza Pani”.

Grupa „Żuczki”

Wychowawcy:
mgr Monika Walczak
mgr Andżelika Dudkowiak

Minął wrzesień w naszym przedszkolu. Zmieniliśmy nazwę, nie jesteśmy już grupą „Motylki”, nazywamy się teraz „Żuczki”. Mamy nowiutką salę z nowymi zabawkami i pomocami dydaktycznymi. Nasza grupa powiększyła się o nowe koleżanki i kolegów, którzy od niedawna chodzą z nami do przedszkola. Dzięki pomocy udzielanej przez dzieci, które już od roku uczestniczą w zajęciach przedszkolnych, nowym kolegom jest znacznie łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Ten miesiąc był poświęcony na pomoc w zaadaptowaniu się nowych dzieci w grupie. Dzieci poznały panie, salę, nowych kolegów i koleżanki. Ważne jest to, by Żuczki dobrze czuły się w swojej grupie i utożsamiły się z nią każdego dnia. W osiągnięciu tego celu pomogły nam różne zabawy integracyjne, pląsy i śpiew. Dzieci wykonały  dużą  przestrzenną pracę plastyczną obrazującą przedszkole, które można oglądać w naszej  „galerii”. Przedszkolacy eksperymentowali z różnymi materiałami i narzędziami umożliwiającymi śmiałość ekspresji, rozmach i płynność ruchów, poprzez malowanie farbami, kredkami, wyklejanie wełną, układanie form z gazet. Dzieci powitały także Panią Jesień poprzez wykonanie własnoręcznie słoików z kiszonymi ogórkami. Przez cały czas dzieci były wdrażane do zgodnej zabawy, używania form grzecznościowych oraz  uprzejmego zachowania w stosunku do innych. Usprawniane były również czynności samoobsługowe.

Dzieci razem z  Panem Larym pilnie, przez zabawę, uczą się języka angielskiego, z Panią Wiktorią poznają nowe, niemieckie słówka. Żuczki z przyjemnością uczestniczą w zajęciach tanecznych z Panem Jackiem, zajęciach z rytmiki z Panią Moniką, zajęciach gimnastycznych z Panią Martą, zajęciach z muzykoterapii z Panią Karoliną.

Październik 2012
Październik w tym roku okazał się dla nas łaskawy. Było ciepło i w miarę słonecznie. Żuczki podczas spacerów do pobliskiego parczku przylegającego do placu zabaw obserwowały zmieniającą się wokół nich przyrodę. Przedszkolaki pozbierały jesienne skarby i umieściły je w kąciku przyrody. Było przy tym dużo zabawy.  Dowiedziały się, że spadające liście, kasztany  i żołędzie są oznaką jesieni, że lata nie da się zatrzymać, a jedynie wspomnienia o nim. Można je utrwalić na zdjęciach, filmach, w nagranych dźwiękach. Różne eksponaty, przedmioty przywiezione   z wakacji mogą także przypomnieć lato.    Dzieci dowiedziały się, że owoce zamknięte w słoikach   w postaci kompotów, dżemów, konfitur,  w butelkach w postaci soków, zjadane zimą przypominają ludziom smaki lata. Wspólnie przygotowaliśmy cienko pokrojone owoce do suszenia – dzieci obserwują jak ten proces przebiega. Na zajęciach rozmawialiśmy z dziećmi na temat konieczności dostosowania ubioru do temperatury i pory roku. Żuczki obserwowały jak wiatr strząsał  liście z drzew, obserwowały kolor i kształty chmur na niebie w zależności od pogody. Wykonały kalendarz pogody, zaznaczały stan aury na kalendarzu pogody. Nazywały zjawiska atmosferyczne występujące jesienią (często padające deszcze, silne wiatry, duże chłody, wiele chmur, rzadko widać słońce, szybkie zapadanie ciemności, krótkie dni).Lepiły z plasteliny, rysowały i malowały na temat określony i dowolny. Próbowały posługiwać się nożyczkami. Składały obrazki z 2-3 części. Uczyły się wierszyków i piosenek. Ponadto codzienny pobyt dzieci w przedszkolu umilały zabawy ruchowe, muzyczne i konstrukcyjne. Dzieci rozwijały inwencję twórczą i pomysłowość, doskonaliły sprawność manualną oraz orientację  w schemacie swego ciała.

Grupa „Żabki”

Wychowawcy:
mgr Martyna Popowicz-Petela
mgr Agnieszka Kuryś

Pod koniec sierpnia Żabki pożegnały czworo dzieci, z tej okazji zorganizowaliśmy grupowy piknik, który niestety nie mógł odbyć się na dworze z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, dlatego przeniesiony został do naszej sali. Pomimo tego z twarzy dzieci nie schodziły uśmiechy, bardzo spodobał im się pomysł zajadania na kocu różnych słodkości.  Na szczęście już po paru dniach przywitaliśmy nową koleżankę Orianę i kolegę Filipa. Jak już niektórzy z Państwa zdążyli zauważyć, nauczyliśmy się na logarytmice trzech nowych piosenek, z czego dwie są oczywiście o żabkach (kiedy je śpiewamy idąc korytarzem, wszyscy od razu wiedzą, która to grupa). 

4. i 25. września odbyły się zajęcia plastyczne, które prowadzi dwa razy w miesiącu pani Antonina Plastelina. Dzieci wykonały prace z wykorzystaniem wakacyjnych pamiątek, a na ostatnim spotkaniu: kolorowe rolki na rysunki. 10. września pani Agnieszka przeprowadziła zabawy matematyczne, podczas których dzieci mogły zmierzyć się z w zespołach z rozmaitymi zadaniami wymagającymi współpracy i uczącymi rywalizacji.

W piątek (28.09.12.) zorganizowaliśmy w naszej grupie dzień chłopaka. Z tej okazji dziewczynki przygotowały dla chłopców specjalne odznaki, w które włożyły wiele starań i pracy (gdyż każda z nich miała do przygotowania około trzech odznak). Panowie bardzo ucieszyli się z otrzymanych prezentów, Antoś  nawet skomentował to następującymi słowami podczas drugiego śniadania: „Ale te nasze dziewczynki są wspaniałe, tak ciężko się napracowały żeby wykonać dla nas te odznaki, to wymagało od nich naprawdę wiele pracy”. Z okazji tego święta napompowaliśmy również wiele balonów, co bardzo się spodobało Waszym pociechom. Dzieci też wzięły udział w konkursie, w parach tańczyły z balonami pomiędzy głowami i naprawdę robili to z dużym zaangażowaniem.

Żabki bardzo się ucieszyły na wiadomość o wycieczce do kina, są tak tym przejęte, że codziennie, jak wchodzi do nas Pani Dyrektor pytają, ile jeszcze zostało dni do wyjazdu do kina. Relacja z tej wyprawy już za miesiąc.

Październik 2012
Miesiąc październik był ,miesiącem, w którym „żabki” próbowały znaleźć odpowiedź na pytanie: „Czy można zatrzymać lato?”. Dzieci szukały sposobów na zapamiętanie lata, rozpoznanie jesieni, bezpieczne korzystanie z urządzeń domowego użytku. Starały się dociec, czy w słoikach można zamknąć lato i co można jesienią wyczarować w kuchni. Wykonanych zostało wiele prac plastycznych, między innymi: ludziki i stworki z kasztanów, żołędzi, zapałek, plasteliny; parasole z kół, drzewa z rolek po papierze toaletowym, jeżyki z masy solnej i zapałek, jesienne drzewa z liści, plasteliny i wycinanek. „Żabki” brały udział w konkursie na najpiękniejsze drzewo w Dniu Drzewa oraz zaśpiewały piosenkę na występie z okazji Dnia Muzyki. Przygotowały ogórki małosolne, które okazały się bardzo smaczne. Na spacerze zbieraliśmy kolorowe liście, które potem wykorzystaliśmy do prac plastycznych, zwróciliśmy też uwagę na to, jak wyglądają działki jesienią.

Na zajęciach plastycznych przedszkolaki wykonały duchy z plastikowych kubków i chusteczek higienicznych, na zajęciach matematycznych poznały szeregi i próbowały szeregować przedmioty oraz określały cechy przedmiotów, a na zajęciach badawczych eksperymentowały z wodą, tuszami i olejem. Miały okazję wysłuchać filharmonii pt. „Bębny i bębenki”, gdzie mogły również zagrać na wybranym instrumencie. W dniach z książką skupialiśmy się na czytaniu, opowiadaniu i rozmowie na temat przyniesionych książek. Na początku miesiąca starsze grupy (czyli również „żabki”) wyruszyły autokarem do kina Cinema City na film pt. „Dzwoneczek i sekret magicznych skrzydeł”, seans i przejazd dostarczyły wielu wrażeń.

Grupa „Biedroneczki”

Wychowawcy:
mgr Kamila Dyjak
Wiktoria Pochylska

Wrzesień, to początek nowego roku szkolnego. Spotykamy się po wakacjach nieco starsi. Nie jesteśmy już „Żabkami”, ale upragnionymi „Biedroneczkami” z czterema kropkami. Jako „Biedronki” dowiedzieliśmy się co nieco o Naszych „braciach i siostrach” jak wyglądają, czym się żywią itd. Znamy również piosenkę o biedronce, co leciała do nieba po kawałek chleba. Przypomnieliśmy sobie Nasze grupowe zasady oraz zwiedziliśmy przedszkole. Nauczyliśmy się wierszyka Doroty Szelągowskiej „W przedszkolu jak w domu”. Bardzo podobała się Nam zabawa z lusterkami, które przynieśliśmy do przedszkola (ile było śmiechu, gdy robiliśmy śmieszne minki). Ćwiczyliśmy języczek , by poprawnie mówić, określaliśmy swój wygląd, by móc stwierdzić np. jaki kolor oczu mamy.

Co roku we wrześniu w Naszym mieście odbywa się Winobranie – oczywiście nie mogliśmy tego Święta ominąć. Poznaliśmy tradycję Winobrania, wiemy jak wygląda herb i flaga Naszego miasta. Degustowaliśmy także słodkie winogrona. Pod koniec września spotkaliśmy się wszyscy razem na Rodzinnym Festynie Biedroneczek, na którym wszyscy świetnie się bawiliśmy (najfajniejsze było jak tata owija papierem mamę). 30 września to Dzień Chłopaka, więc wszyscy Nasi chłopcy usłyszeli od Nas - dziewczyn sto lat i otrzymali na pamiątkę miłe upominki.

Październik 2012
W październiku zostały zrealizowane zadania zgodnie z planem dydaktyczno-wychowawczym. 1 października w naszym przedszkolu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzyki. Dzieci zaprezentowały przed szerokim gronem publiczności  liczne piosenki. Miały też okazję do obejrzenia repertuaru przygotowanego przez dzieci z innych grup. Każdy uczestnik otrzymał wyróżnienie w formie medalu, a ten szczególny dzień upamiętniły wspólne fotografie.

„Biedroneczki”  zapoznały się  z charakterystycznymi cechami jesieni. Poznały wybrane gatunki drzew, wygląd ich liści owoców oraz grzybów.  Dokonywały ćwiczeń klasyfikacyjnych oraz odtwarzały podane rytmy na materiale przyrodniczym. Dzieci brały udział w inscenizacji wiersza T. Fiutowskiej „Wszystko jesienne” oraz śpiewały piosenki o tematyce jesiennej. Ponadto wykonały szereg prac plastycznych z użyciem jesiennych liści oraz poznały technikę stemplowania. Miały również okazję do bezpośredniej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią w trakcie spacerów po okolicy przedszkola. Dnia

10.10.2012 r. w ramach Święta Drzewa „ Biedroneczki”  z ogromną radością udały się na plac przedszkolny i zasadziły drzewko. Poznały etapy działań przy sadzeniu drzewa, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wody - podlanie go.  Była to świetna okazja do nabywanie opiekuńczego  stosunku do świata roślin oraz dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody i skutków negatywnych działań człowieka wobec środowiska. Wspólnie wykonane zdjęcie pozwoli na dostrzeganie zmian i różnic w  wzroście oraz w wyglądzie drzewka w różnych porach roku. Na zakończenie dzieci złożyły „zielone ślubowanie” – obietnicę opieki nad drzewkiem. Tego samego dnia „ Biedroneczki” wykonały wspólną pracę plastyczną w formie przestrzennej na „konkurs drzewa”, otrzymując nagrodę w formie dyplomu oraz łakoci. W październiku „ Biedroneczki” miały okazję wykazać się również znajomością bezpiecznego zachowania się na drodze biorąc udział w konkursie plastycznym „Bezpieczna droga do przedszkola”.

Dużą uwagę poświęciliśmy na kształtowanie prawidłowych reakcji na sygnały wzrokowe i dźwiękowe w ruchu drogowym. Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego dla pieszych oraz znają miejsca bezpiecznego przejścia na drugą stronę jezdni. Ponadto rozmawialiśmy o niebezpieczeństwach wynikających z zabaw w niedozwolonych miejscach, w efekcie czego dzieci potrafią wskazać miejsca przyjazne zabawie.
 
W celu rozwijania więzi przyjaźni ze społecznością przedszkolną, jak również budzeniu szacunku do pracy nauczyciela i personelu obsługi przedszkola „ Biedroneczki” zapoznały się z Dniem Edukacji Narodowej. Dzieci nauczyły się, a następnie zaprezentowały wierszyk Anny Bębenek „ Nasza Pani”.

Grupa „Pszczółki”

Wychowawcy:
mgr Marta Kuśnierz
mgr Kinga Witrylak-Dejnega

Wrzesień w grupie Pszczółek minął bardzo miło i aktywnie. Nie było dnia, w którym byśmy się nudzili. We wrześniu dołączyły do nas trzy nowe osoby: Liwia, Kuba i Jędrek. Bardzo cieszymy się, że jesteście z nami i mamy nadzieję, że spodoba się Wam w naszej grupie.

Pierwszy tydzień minął Pszczółkom pod hasłem „Czy łatwo jest być przedszkolaczkiem?”. Omawialiśmy zasady panujące w grupie, podpisaliśmy kodeks grupowy, a tym samym zobowiązaliśmy się do przestrzegania zasad. Poza tym poznaliśmy wszystkie zakamarki naszego przedszkola i przedszkolnego placu zabaw. Wykonaliśmy galerię pracowników „Ślimaczka”, omówiliśmy wspólnie z panią zagadnienie: czy przedszkole może być naszym drugim domem. Wyszukiwaliśmy podobieństwa i różnice między domem, a przedszkolem. Wykonaliśmy również własne autoportrety. Wykorzystaliśmy do tego talerzyki papierowe na głowy, włóczkę na włosy, a farbami namalowaliśmy oczy, nos i buzię. W związku z dorocznym świętem Zielonej Góry – Winobraniem, wykonaliśmy z plasteliny winogrona, które można było obejrzeć w naszej przedszkolnej galerii.

W drugim tygodniu poznaliśmy sposoby życia pszczół. Sami jesteśmy Pszczółkami, więc chcieliśmy się więcej dowiedzieć na temat tych pożytecznych owadów. Omówiliśmy wygląd pszczół, powiedzieliśmy sobie czym się zajmują i co produkują oraz gdzie mieszkają. Skosztowaliśmy miodku i nauczyliśmy się wiersza o pszczółce. Zwieńczeniem tygodnia było wykonanie pszczółek z rolek po papierze toaletowym i wycinanki oraz malowanego ula z dużego kartonu. Efekty naszej pracy można było obejrzeć w przedszkolnej galerii.

W trzecim tygodniu zintegrowaliśmy się jeszcze bardziej poprzez rozmowy na temat przyjaźni i praw dzieci. Przybliżyliśmy sobie postać Janusza Korczaka – prekursora w walce o prawa dziecka. Wykonaliśmy plakat systematyzujący i przedstawiający prawa dziecka. Nauczyliśmy się również piosenki o jesieni pt. „Lubię, kiedy wieje wiatr”. Byliśmy na spacerze w poszukiwaniu oznak jesieni. Wprawdzie nie udało nam się nazbierać kolorowych liści ani kasztanów, ale wróciliśmy z kieszeniami wypełnionymi żołędziami. Rozmawialiśmy o porach roku, utrwalaliśmy ich nazwy i charakteryzowaliśmy każdą z nich. Przypomnieliśmy sobie nazwy dni tygodnia i staraliśmy się nauczyć wszystkich miesięcy po kolei. Liczyliśmy do 20 wycięte z papieru grzybki, tworzyliśmy z nich zbiory i porównywaliśmy je. Koniec miesiąca upłynął w towarzystwie ziemniaków, ponieważ zorganizowaliśmy Dzień Ziemniaka. Rozmawialiśmy o uprawie ziemniaka, o ziemniaczanych potrawach. Wykonaliśmy zdrową sałatkę ziemniaczaną, której głównym składnikiem były właśnie ziemniaki, a dzieła dopełniały gotowane marchewki, jaja, ogórki w occie, majonez, sól i pieprz. Wszystkie Pszczółki miały okazję pokroić składniki, doprawić sałatkę przyprawami i dodać majonez. Następnie wspólnie ją degustowaliśmy. Była naprawdę smaczna. Z okazji Dnia Ziemniaka, zorganizowaliśmy mini zawody sportowe w rzucie ziemniakiem do celu oraz wykonaliśmy ziemniaczane ludziki, które będzie można obejrzeć w galerii Ślimaczka.

We wrześniu gościł u nas również pan Paweł, który odkrywał przed nami tajniki zawodu kucharza i uczył nas gotować. Na zajęciach było naprawdę pysznie! Przez cały miesiąc uczestniczymy także w ciekawych zajęciach o różnej tematyce. W zajęciach: badawczych, matematycznych, plastycznych, z języka angielskiego, niemieckiego, tańca, muzykoterapii, logo rytmiki oraz gimnastyki.

Październik 2012
W październiku w grupie Pszczółek działo się bardzo wiele. Dzieci wzięły udział w Dniu Ratownictwa Medycznego, który obył się w Urzędzie Marszałkowskim. Tam dowiedziały się, co zrobić w razie zagrożenia czyjegoś życia. Mieliśmy okazję poćwiczyć masaż serca na fantomach. To nie jedyna nasz wyprawa w tym miesiącu, nasze Pszczółki gościły również na Komendzie Policji, gdzie rozmawiały z Panem Policjantem jak zachować bezpieczeństwo na ulicy, gdzie i jak należy przechodzić przez jezdnię. Dzieci dowiedziały się także jakie zagrożenia mogą czyhać na dzieci w domu i czego nie wolno robić kiedy w mieszkaniu nie ma dorosłych. W październiku wybraliśmy się jeszcze do Cinema City na bajkę „Dzwoneczek. Sekret magicznych skrzydeł”. Oprócz filmu obejrzeliśmy  również pokaz baletowy, w którym wzięły udział dziewczynki z naszej grupy.

W przedszkolu natomiast wysłuchaliśmy koncertu muzyków z Lubuskiego Biura Koncertowego. Goście opowiedzieli dzieciom o różnych instrumentach, a szczególnie o różnego rodzaju bębnach. Pszczółeczki obchodziły również Święto drzewa, z tej okazji wykonały piękny model drzewa.

Dzieci w ramach zajęć dydaktycznych wzięły udział w kilku doświadczeniach, między innymi wyczarowywały kredką ukryte pod kartką liście. Badały strukturę kory drzew. Pszczółki próbując jesienne warzywa odgadywały ich nazwy oraz określały smak.

Miesiąc zakończyliśmy „Dniem Wesołej Dyni”, podczas którego dzieci wraz z paniami zrobiły lampion z dyni oraz porozmawiały na temat uprawiania tego warzywa i jego późniejszego przetworzenia na przeróżne smakołyki.

Grupa „Mróweczki”

Wychowawcy:
mgr Monika Woźniak
Hanna Trojanowska
 
Początek roku, to zawsze dla nas wielkie przeżycie. Cieszymy się, że znów zobaczyliśmy się po wakacjach. Ciekawi byliśmy, jak każdy z nas je spędził, jak wygląda – kto urósł, kto przytył (pani pielęgniarka nas zważyła i zmierzyła), kto się opalił itd. W tym roku nasza grupa też się zmieniła. Połączyliśmy nasze siły i czujemy się w tym zespole naprawdę bardzo dobrze – w końcu znamy się już od dawna. Mamy też nowych kolegów – Kacperka i Denisa. Bardzo ich lubimy i wydaje nam się, że oni też już zaczynają czuć się w „Mróweczkach”, jak u siebie. Te cztery tygodnie września bardzo szybko nam upłynęły. W tym czasie odkryliśmy, że wszyscy (i duzi i mali) bardzo lubimy spędzać czas na dworze (grać w „nogę” i ćwiczyć grę w koszykówkę). Poza tym określiliśmy NASZE mróweczkowe zasady – kto będzie dyżurnym, kiedy się bawimy, kiedy odbywają się zajęcia dodatkowe, itp.. Z panią Moniką uczyliśmy się między innymi rozpoznawać (i nazywać!) figury przestrzenne i płaskie - nawet takie jak ostrosłup czy sześcian. Poza tym słuchaliśmy opowiadania o kocie Atlasie, który przypomniał nam alfabet, tworzyliśmy nasz „organizer” na prace plastyczne na zajęciach z Panią Antoniną Plasteliną, uczyliśmy się liczyć po niemiecku, na angielskim przypominaliśmy sobie wszystko to, czego do tej pory nauczyliśmy się – a jest tego bardzo dużo!

Z radością powitaliśmy po wakacjach panią Monikę od logorytmiki, panią Karolinkę od muzykoterapii, pana Jacka od tańców i panią Martę od ćwiczeń. Pod koniec miesiąca spotkaliśmy się na jesiennych warsztatach , by wspólnie z rodzicami wyczarować z kasztanów ludziki, korale, miasteczka… Efekt naszych starań widoczny jest na zdjęciach w galerii, zrobionych przez Panią Ewę.

Październik 2012
W październiku byliśmy na wycieczkach w Komendzie Policji i na Dniu Ratownictwa Medycznego, dowiedzieliśmy się tam wielu ciekawych rzeczy. Oglądaliśmy również film „Dzwoneczek i sekret magicznych skrzydeł” w Kinie Cinema City, przed filmem czekała na nas niespodzianka – zatańczyły dla nas przedszkolaki ze Społecznego Ogniska Artystycznego. Wspaniałym doświadczeniem było gotowanie/pieczenie Tarte flambe`e, nauczyliśmy się krojenia i pieczenia oraz próbowaliśmy zapamiętać niezbędne składniki. Odbyło się również spotkanie z Panem fotografem, który zrobił nam wszystkim zdjęcia, niektórzy z nas mieli bardzo śmieszne miny.

Zajęcia cykliczne

Szkoła Gotowania Kucharza Pawła

kurzarzZapoznanie z zawodem kucharza


Cele ogólne
  • zapoznanie dzieci z zawodem kucharza, (czym się zajmuje, gdzie pracuje, jak powinien wyglądać jego strój)
  • burza mózgów - zapoznanie dzieci z narzędziami, przyrządami potrzebnymi kucharzowi do sporządzania potraw
  • rozwijanie zmysłów dzieci poprzez zabawę - „Zgadnij, jaki to smak? Zgadnij, jaki to zapach?”

Cele szczegółowe

Dziecko:

  • wie, czym zajmuje się zawód kucharza
  • wie, jakie narzędzia, przyrządy potrzebne są kucharzowi w jego pracy
  • uczestniczy w zabawie rozwijającej zmysły „Poznajemy smaki”

Przebieg zajęć:

  1. Pogadanka z Panem kucharzem na temat jego pracy, stroju.
  2. Burza mózgów, „Do czego to służy”?. Pan kucharz prezentuje dzieciom różne przyrządy, narzędzia potrzebne w jego pracy. Dzieci zastanawiają się, do czego poszczególny przyrząd służy.
  3. Zabawa rozwijająca zmysły „Zgadnij, jaki to smak? Zgadnij, jaki to zapach?” Chętne dzieci zamykają oczy i otwierają buzię. Pan kucharz daje dziecku do buzi łyżeczkę z produktem, dziecko smakuje i odgaduje, co dostało i jaki ma to smak (cukier, miód, cytryna, cynamon, mięta). Chętne dzieci zamykają oczy. Pan kucharz podaje dziecku słoiczek z produktem do powąchania. Dzieci wąchają i odgadują (kawa, cynamon, czosnek, cebula).
  4. Pożegnanie - rozdanie przez Pana Kucharza obrazków do kolorowania z wizerunkiem kucharza.

budynDomowy budyń czekoladowy


Cele ogólne:
  • zapoznanie dzieci z techniką kulinarną, jaką jest gotowanie
  • zapoznanie dzieci ze składnikami, jakie będą potrzebne do przygotowania budyniu
  • nabywanie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy w trakcie przygotowania budyniu
  • pogadanka dydaktyczna – co to jest skrobia ziamniaczana
  • poznanie zasad i wyrobienie nawyku kulturalnego jedzenia i zachowywania się przy stole
  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami niezbędnymi podczas przygotowania budyniu
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad higieny podczas sporządzania i spożywania deseru

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • zna technikę kulinarną, jaką jest gotowanie
  • zna i wymienia składniki potrzebne do przygotowania budyniu
  • zgodnie współpracuje w grupie, pomaga kolegom
  • zna i przestrzega zasady kulturalnego jedzenia i zachowywania się przy stole
  • zna zasady i bezpiecznie posługuje się narzędziami niezbędnymi do przygotowania deseru
  • zna i przestrzega zasady higieny podczas sporządzania i spożywania deseru
  • wie co to jest skrobia ziemniaczana

Przebieg zajęć:

  1. Przywitanie, umycie rąk, założenie fartuszków i zajęcie miejsc na stanowiskach pracy.
  2. Pan Kucharz opowiada dzieciom, co będą sporządzały na zajęciach.
  3. Burza mózgów, – „jakie składniki będą potrzebne do przyrządzenia budyniu?”
  4. Pan Kucharz porównuje składniki budyniu w proszku z budyniem, który przygotuje z dziećmi.
  5. Przygotowanie budyniu przy udziale chętnych dzieci wybranych przez Pana Kucharza (zwrócenie uwagi dzieci, że po dodaniu skrobi ziemniaczanej budyń zmienia konsystencję z płynnej na stałą).
  6. Pogadanka dydaktyczna, Co to jest skrobia ziemniaczana?
  7. Degustacja budyniu. Porównywanie walorów smakowych budyniu domowego z budyniem w proszku- odwoływanie się do doświadczeń dzieci.


spagettiMakaron Spaghetti z kurczakiem, świeżym szpinakiem w sosie śmietanowo - serowym.


Cele ogólne:
  • omówienie wartości odżywczych szpinaku i drobiu
  • poznanie przez dzieci różnych rodzajów makaronu, sposobu jego przygotowania, gotowania oraz zastosowania w kuchni
  • nabywanie przez dzieci umiejętności odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do sporządzania potrawy
  • nabywanie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy w trakcie gotowania
  • przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z narzędzi niezbędnych do przygotowania potrawy
  • przypomnienie dzieciom zasad kulturalnego jedzenia i zachowania się przy stole
  • przypomnienie dzieciom zasad higieny podczas sporządzania i oraz spożywania potrawy

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • zna wartości odżywcze szpinaku i drobiu
  • zna różne rodzaje makaronu, sposób jego przygotowania, gotowania oraz zastosowanie w kuchni
  • potrafi wymienić oraz przygotować składniki potrzebne do sporządzenia potrawy
  • zgodnie współpracuje w grupie
  • zna i stosuje się do zasad kulturalnego jedzenia i zachowania się przy stole
  • zna i stosuje się do zasad bezpiecznego korzystania z narzędzi potrzebnych do sporządzenia potrawy
  • zna i stosuje się do zasad higieny podczas sporządzania i spożywania potrawy

Przebieg zajęć:

  1. Przywitanie dzieci przez Pana Kucharza. Omówienie przebiegu zajęć
  2. Umycie rąk przez dzieci, założenie fartuszków, zajęcie stanowisk pracy.
  3. Prezentacja przez Pana Kucharza różnych rodzajów makaronu, omówienie sposobu jego przygotowania, gotowania oraz zastosowania w kuchni.
  4. Dzieci z pomocą Pana Kucharz przygotowują potrawę. Pan Kucharz zwraca uwagę dzieci na przygotowanie skł. w odpowiedniej kolejności.  Najpierw należy ugotować makaron, następnie pokroić składniki, usmażyć je. Następnie składniki przełożyć do garnka, przygotować sos. Na samym końcu należy składniki połączyć z makaronem, by nie stał się on za miękki. Pan Kucharz prezentuje dzieciom, w jaki sposób należy jeść makaron spaghetti.
  5. Degustacja przygotowanej potrawy.

ŚWIĄTECZNE PIERNICZKIswiatecznepierniczki slimaczek


Cele ogólne:
  • nabywanie przez dzieci umiejętności, odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do wykonania pierniczków
  • nabywanie przez dzieci umiejętności, wykrawania kształtów pierniczków za pomocą foremki
  • nabywanie przez dzieci umiejętności, estetycznego dekorowania pierniczków z pomocą kolorowych posypek, jadalnych pisaków oraz kolorowego lukru
  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami niezbędnymi do wykonania pierniczków
  • nabywanie przez dzieci nawyku współpracy oraz wzajemnej pomocy, podczas przygotowywania pierniczków
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad higieny podczas pieczenia i spożywania pierniczków
Cele szczegółowe:

Dziecko:
  • wie, jakie składniki są niezbędne, aby wykonać pierniczki
  • wykrawa kształty pierniczków za pomocą foremki
  • potrafi estetycznie udekorować pierniczki za pomocą posypek, kolorowego lukru, jadalnych pisaków
  • zna i stosuje się do zasad bezpiecznego posługiwania się narzędziami, niezbędnymi do wykonania pierniczków
  • zgodnie współpracuje w grupie-zna i stosuje się do zasad higieny podczas sporządzania i spożywania pierniczków
Przebieg zajęć
  1. Umycie rąk, założenie fartuszków i zajęcie stanowisk pracy.
  2. Pan kucharz opowiada dzieciom, co będą wykonywały na dzisiejszych zajęciach.
  3. Burza mózgów-, Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia pierniczków?
  4. Dzieci z pomocą Pana kucharz wyrabiają ciasto, wałkują je oraz za pomocą foremek każde dziecko wycina dwa pierniczki.
  5. Tak wycięte kształty pierniczków układane są na blaszce i pieczone w piekarniku.
  6. Po upieczeniu każde dziecko dekoruje dwa pierniczki, jednego pierniczka zjada a drugiego zawiesza na choince.

szkola gotowania styczenFaszerowane poduszeczki z ciasta francuskiego

 

Cele ogólne:

  • omówienie sporządzania i wykorzystania ciasta francuskiego
  • nabywanie przez dzieci umiejętności odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do sporządzenia potrawy
  • nabywanie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy podczas przyrządzania potrawy
  • wyrobienie u dzieci nawyku kulturalnego jedzenia i zachowywania się przy stole
  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami niezbędnymi do sporządzenia potrawy
  • przestrzeganie zasad higieny podczas przygotowania i sporządzania posiłku

Cele szczegółowe:

Dziecko:
  • wie jak przyrządzić ciasto francuskie
  • wie, do czego najczęściej wykorzystuje się ciasto francuskie
  • wie, jakie składniki potrzebne są do sporządzenia potrawy i potrafi je przygotować
  • zgodnie współpracuje w grupie
  • zna i stosuje się do zasad kulturalnego jedzenia i zachowywania się przy stole
  • zna i stosuje się do zasad bezpiecznego posługiwania się narzędziami
  • zna i stosuje się do zasad higieny podczas sporządzania i spożywania posiłku
Przebieg zajęć:
  • Przywitanie
  • Umycie rąk, zajęcie stanowisk pracy
  • Pan kucharz omawia proces przygotowania i wykorzystania ciasta francuskiego
  • Omówienie przez Pana Kucharza potrawy, którą dzieci będą sporządzały podczas zajęć
  • Przygotowanie farszu z pomocą Pana Kucharza
  • Każde dziecko z ciasta francuskiego wykrawa prostokąt, nakłada na niego farsz i zlepia
  • Dzieci układają swoje prostokąty na blaszce


Chrupiące bułeczki faszerowane boczkiem zapiekane z jajkiem i świeżym szczypiorem



Cele ogólne:
  • zapoznanie dzieci z takimi technikami kulinarnymi jak pieczenie, siekanie
  • nabywanie przez dzieci umiejętności przygotowania składników potrzebnych do sporządzenia potrawy
  • wyrobienie u dzieci nawyku kulturalnego jedzenia i zachowania się przy stole
  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego posługiwania się narzędziami potrzebnymi do sporządzenia potrawy
  • przypomnienie dzieciom zasad higieny podczas sporządzania i spożywania potrawy
  • nabywanie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy podczas gotowania
 
Cele szczegółowe:

Dziecko
  • zna takie techniki kulinarne jak siekanie, pieczenie
  • zna i potrafi przygotować składniki potrzebne do sporządzenia potrawy
  • zna i stosuje się do zasad kulturalnego jedzenia i zachowania się przy stole
  • zna zasady i bezpiecznie posługuje się narzędziami potrzebnymi do sporządzenia potrawy
  • zna i stosuje się do zasad higieny podczas spożywania i przygotowania posiłku
  • zgodnie współpracuje w grupie
Przebieg zajęć:
  • Przywitanie z dziećmi.
  • Umycie rąk założenie, fartuszków, zajęcie stanowisk pracy.
  • Przygotowanie potrawy.
  • Każde dziecko samodzielnie z przekrojonej bułeczki wydrąża środek. Nakłada składniki do środka bułeczki (boczek, pomidorki cherry, surowe jajko, szczypior, ser).
  • Bułeczki wędrują do pieca, dzieci porządkują stanowiska pracy, nakrywają do stołu.
  • Degustacja.

Cennik

PAKIETY:
  • 600 zł (jest to opłata za pobyt dziecka do 10 godzin dziennie / pakiet 10 godzinny / oraz zajęcia dodatkowe: j. angielski, rytmika, gimnastyka raz w tygodniu po 15 minut, opieka pediatry – przebadanie każdego dziecka raz w miesiącu, opieka psychologa)
  • 550 zł (jest to opłata za pobyt dziecka do 8 godzin dziennie /pakiet 8 godzinny/ oraz zajęcia dodatkowe: j. angielski, rytmika, gimnastyka raz w tygodniu po 15 minut, opieka pediatry – przebadanie każdego dziecka raz w miesiącu, opieka psychologa
  • 480 zł (jest to opłata za pobyt dziecka w żłobku do 6 godzin dziennie /pakiet 6 godzinny/ oraz zajęcia dodatkowe: j. angielski, rytmika, gimnastyka raz w tygodniu po 15 minut, opieka pediatry – przebadanie każdego dziecka raz w miesiącu, opieka psychologa)

WYŻYWIENIE:
  • 12 zł – dzienna stawka żywieniowa – 4 posiłki (śniadanie, zupa, II danie, podwieczorek) - odliczana, jeśli dziecko jest nieobecne w żłobku, a nieobecność ta została zgłoszona najpóźniej do godziny 7:30 danego dnia
  • 11 zł – dzienna stawka żywieniowa – 3 posiłki (śniadanie, zupa, II danie lub zupa, II danie, podwieczorek) – czyli wariant bez śniadania lub bez podwieczorku - odliczana, jeśli dziecko jest nieobecne w żłobku, a nieobecność ta została zgłoszona najpóźniej do godziny 7:30 danego dnia
  • 9 zł – dzienna stawka żywieniowa – 2 wybrane posiłki - odliczana, jeśli dziecko jest nieobecne w żłobku, a nieobecność ta została zgłoszona najpóźniej do godziny 7:30 danego dnia


DODATKOWE INFORMACJE:

Jednorazowa bezzwrotna opłata wpisowa wynosi 300 zł.

Jednorazowa opłata za ubezpieczenie dziecka na rok 2015 wynosi 31 zł.

Rodzice, którzy mają w naszym żłobku dwójkę dzieci, i korzystają z pakietu 10 godzinnego, otrzymają 50% rabatu na pobyt drugiego dziecka, natomiast Rodzice, którzy mają jedno dziecko w naszym żłobku, i korzystają z pakietu 10 godzinnego, a drugie w Przedszkolu Niepublicznym „Ślimaczek” i korzystają z pakietu 9 godzinnego, lub w Niepublicznej Szkole Podstawowej im. Marii Montessori i płacą pełne czesne, otrzymają 30% rabatu na pobyt dziecka w przedszkolu lub w szkole.

Rodzice zapewniają swoim dzieciom pieluchy oraz mokre chusteczki.